Waterlands VVD-boegbeeld Rob Schröder geridderd

Nadat Rob Schröder twee weken geleden zijn werk als raadslid en fractievoorzitter neerlegde, is hij tijdens het afscheid van de raad op 14 december geridderd. VVD Waterland is Rob ontzettend dankbaar voor zijn inzet. We gaan hem missen maar VVD Waterland zal de lijn die Rob heeft uitgestippeld voortzetten. Met dezelfde gedrevenheid en passie zal VVD Waterland strijden om Waterland leefbaar en ZELFSTANDIG te houden! Rob, Bedankt!

Waterlands VVD-boegbeeld Rob Schröder geridderd

Voormalig raadslid en VVD-fractieleider in Waterland Rob Schröder is donderdagavond benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De Monnickendammer kreeg de onderscheiding wegens zijn jarenlange inzet voor de lokale politiek en samenleving.

Schröder zit sinds 2002 in de politiek namens de VVD, eerst als lid van enkele raadscommissies en in juni 2003 werd hij raadslid. Sinds 2006 is hij fractieleider. Vorige maand verliet hij de politiek om meer tijd te kunnen besteden aan andere dingen.

Schröder was nauw betrokken bij de organisatie van het grote stadsfeest in 2005 toen Monnickendam vierde dat het 650 jaar stadsrechten had. Hij was voorzitter van de Stichting Stadsrechten en droeg gedurende het feestjaar de titel ’stadsmeester’.